Handlekurv


Din handlevogn er tom!

inkl. mva. ekskl.frakt

NOK 0,00

mva. NOK 0,00

Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelsar

Generelt
- Frakt 99,- *
- Gratis frakt på ordrer over 1000 kr *
- Raskt svar på facebook/mail
- Garanti for sikker betaling
- Ingen gebyrer for betalingskort eller faktura
- 14-dagers returrett


*Enkelte større varer kan vere unntatt fast og gratis frakt. Informasjon om møbelfrakt og betaling står i produktbeskrivelsen.
Henter du varene selv betalar du ingen frakt (velg da hente selv etter avtale ved bestilling).

Vi tar forbehold om skrivefeil, lagerfeil, utsolgte varer og logiske feil på våre sider.


Betaling
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms.
Hos oss kan du betale med Paypal eller kort og faktura via DiBS.


Levering
Vi sender varene dine så raskt som mulig innen 1-5 arbeidsdager. Du kan også velge å hente varene dine i butikken, gi gjerne beskjed om når du vil hente de slik vi kan ha de klare.
Vi har fast frakt på kr 99,- med Klimanøytral Servicepakke Posten, men enkelte varer har et frakttillegg på grunn av størrelse og vekt. Vær obs på dette når du bestiller større møbler/varer (frakttillegg fra kr 250-2000,-). Ved kjøp av varer med ekstra fraktkostnad betales dette ved å kjøpe det i nettbutikken i kategori Møbler/Møbelfrakt.
Gratis frakt på ordrer over 1000 kr (gjelder ikke ved ekstra frakttillegg).
Om du bestiller varer som er bestillingsvarer i samme ordre som varer som er på lager vil varene først bli sendt når bestillingsvarer er på lager. Varer kan evt. bli sendt ved betaling av ekstra fraktkostnad - gi beskjed i kommentarfeltet at dette er ønskelig, so sender vi den ene pakken med postoppkrav (frakt kr. 140,-)


Bestillingsvare/Forhåndsbestilling
En del varer er bestillingsvarer (forhåndsbestilling). De varene blir sendt til deg når de har komt på lager.
Bestillingsvarer bør legges i egen ordre, velger du å legge andre ting på same ordre vil hele ordren sendes samlet når alle varene er på lager eller sendes som ekstra sending ved betaling av postoppkrav (se info i forrige avsnitt).
Forventet levering står normalt sett oppgitt og varierer fra 2-8 uker, men vi tar forebehold om uforusette forsinkelser fra leverandørene. Skulle forsinkelser oppstå tar vi kontakt med deg eller du kan kontakte oss for å høre leveringstatus.
Bestillingsvarer blir resevert til deg, dersom du velger faktura betaler du først når varen er sendt fra oss.


Angrerett
Du kan annulere kjøpet opptil 14 dager etter den dagen du mottar varen. Du må huske å sende eller avlevere varen i same stand og i orginalemballasje innen fristens utløp.
Ved bruk av angrerett må varen vere ubrukt og i samme stand som da varen kom til mottaker, og merkelapper må ikke vere fjernet fra produktet.
Kjøper må som kunde selv betale for returfrakt.
Unntak fra angreretten:
Ved kjøp av et produkt som lages spesielt for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjeld ikke angreretten. Eksempel på dette er om du bestiller en sofa, stol eller varer som ikke føres på lager, med et spesifikt stoff som så produseres etter dine ønsker.
Angre på bestillingsvarer - Du kan fortsatt endre og eller avbestille din bestilling opptil 2 dager etter at du har foretatt bestillingen. Avbestiller du din bestilling senere enn 2 dager etter bestilling vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 15% av prisen på den avbestilte varen.
Ved retur av bestillingsvarer - Rom for stil vil kunne beholde opptil 30% av kjøpesum pga. ekstra omkostninger ved lagring og videresalg. 


Uavhentet pakke
Å benytte seg av angreretten og å ikke hente ut en ordre, er ikke det samme. Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett ber vi deg hente ut pakken og følge instruksjonen som er vedlagt i mailen med ordrebekreftelse. 
Bring/Posten sender ut melding om ankommet gods så snart den er ankommet utleveringsstedet. Denne meldingen blir sendt på nytt etter ca. 1 uke. Dersom pakken ikke blir hentet ut innen 14 dager, vil den bli sendt i retur til Rom for stil, med melding om uavhentet gods.
Uavhentet pakke vil bli trukket for frakt tur/retur, dersom pakken ønskes sendt en gang til ber vi om ny betaling for frakt.
Rom for stil forbeholder seg også retten til å avkreve et gebyr for sendinger som ikke blir hentet ut. Dette gebyret dekker våre administrative kostnader i forbindelse med behandling av returen. Gebyret trekkes fra det innbetalte totalbeløpet, hvorpå resten blir refundert til ditt registrerte kort.
Uavhentede pakker kan vi ta inntil kr 450,- inkl. mva i gebyr.


Reklamasjon
Dersom noko skulle vere feil med varen, ta kontakt på post@romforstil.no ved mottak av ordre. Ved transportskade: Ta bilde av defekt produkt og emballasje og send dette som vedlegg i e-posten. Ta også vare på emballasje og produkt.
Ta kontakt med oss pr. mail post@romforstil.no eller 959 95 646 dersom du har spørsmål, vi er der for å hjelpe deg.




Standard kjøpsavtale:

Innledning 
1. Avtalen 
2. Partene 
3. Priser 
4. Avtaleinngåelsen 
5. Ordrebekreftelse 
6. Betaling 
7. Levering m.v. 
8. Risikoen for varen 
9. Angrerett 
10. Undersøkelsesplikt 
11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse 
12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse 
13. Kjøperens rettigheter ved mangel 
14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold 
15. Garanti 
16. Personopplysninger 
17. Konfliktløsning 

Innledning: 

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standardsalgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.
Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de 
lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene. 

I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.

1. Avtalen 
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. 

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran 
salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning. 

2. Partene 
Selger ROM FOR STIL AS
Kontaktadresse: PERLEVEGEN 18
E-post: post@romforstil.no 
Telefonnummer: (0047) 95995646 
Organisasjonsnummer: NO915445713MVA Foretaksregisteret

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

3. Prisar 
Prisane, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderar meirverdiavgift. 

Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal 
selges uten tillegg av merverdiavgift. *1


4. Avtaleinngåelse 
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. 
En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. 

5. Ordrebekreftelse 
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. 

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig. 

6. Betaling 
Betaling forgår med kort eller faktura via DIBS sin betalingsløysning.
Dersom kjøperen bruker kredittkort*2 eller debetkort*3 ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen.*4
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.*5
Har selgeren særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra kjøperen, for eksempel ved tilvirkningskjøp, kan selgeren kreve dette. 
Kjøpere under 18 år kan kun betale direkte ved selgerens levering av varen eller ved utlevering av varen ved postoppkrav. *5
Fakturavilkår.


7. Levering m.v. 
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. 
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. 

8. Risikoen for varen 
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv. 

9. Angrerett 
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser *7
Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. 

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått 
informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år. 

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er 
forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag 
selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren 
kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at 
kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. 

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. 

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.

10. Undersøkelse av varen 
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker 
om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om 
den ellers har mangler. 

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til 
selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11. 

11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse 
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. 
Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. 

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. 

Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). *8
Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev.

12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse 
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren. 

Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse. 

Heving:
Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig 
eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen. 

Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24. 
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11.

13. Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren. 

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at 
selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. 

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller 
omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig. 

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving. 

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag. 

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. 

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33. 

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. 
Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger. 

14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke-forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.
Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling (9). Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav. *10
Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på opptil kr. 500,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år *11

15. Garanti 
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 12 og 13. 

16. Personopplysninger *12 
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. 
Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.
Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.
Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

17. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget *13. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten. 


FORKLARINGER: